Nasveti za servisiranje kolesa

Priporočamo vam, da kolo po vsaki sezoni peljete na vzdrževalni servis. Na tem servisu se kolo v delavnici pregleda (pri velikem servisu tudi razstavi), temeljito očisti, namažejo se vsi njegovi deli. V nekaterih primeih se po potrebi izravna zadnji del okvirja, pa tudi nosilec za zadnji menjalnik (uhico). To je pogoj, da kolo brezhibno deluje. Nato se kolo se v celoti nastavi (menjalniki, zavore, luči), centrirajo se kolesa,…Takšno kolo je pripravljeno za varno kolesarjenje v novi sezoni. Na vsakem kolesu so tudi tako imenovani potrošni deli. Sem spadajo veriga, verižnik (zobniki), plašč, zračnice, držaji, zavorne gumice ali ploščice za disc zavore, sedež, zavorne in prestavne žice, bovdeni...

Za plašče, zračnice, držaje, zavorne gumice ni težko oceniti, kdaj jih je na kolesu potrebno zamenjati. Pri iztrošenosti verig pa je doma nemogoče oceniti, kdaj jo je potrebno zamenjati (razen če imate merilec iztrošenosti verige).

Verigo je potrebno zamenjati med 2000 in 7000 prevoženih kilometrov. Če vozite kolo z manjšo močjo oziroma večjo frekvenco, boste uporabljali verigo več kilometrov, v nasprotnem primeru pa jo boste uničili prej.

Če uporabljate števec lahko sami spremljate prevožene kilometre. Pri nas svetujemo meritev verige pri približno 2000 km. V primeru, da števca ne uporabljate, se po vaši ocenitvi števila prevoženih kilometrov, oglasite v našem servisu koles, kjer bomo verigi brezplačno izmerili iztrošenost. Svetovali vam bomo, po koliko dodatnih kilometrov vožnje je potrebno verigo zamenjati. Če jo je potrebno zamenjati takoj, bomo to tudi takoj uredili. Veriga je namreč tisti potrošni del, ki vam lahko naredi tudi večjo škodo na kolesu. Obstaja več vrst proizvajalcev verig, zagotovo pa velja, da je najboljše uporabljati enakega proizvajalca kot, je oprema na kolesu. Torej oprema Shimano-veriga Shimano, oprema Sram-veriga Sram,...

Če verige ne menjate pravočasno, se sicer s kolesom lahko vozite, toda iztrošena veriga bo pričela uničevati najprej zadnje verižnike, nato še sprednje verižnike. Ko pa bo veriga že zelo uničena, se vam bo tudi stragala. Pri zelo uničeni verigi vam bo kolo začelo ob pritisku na gonilko (pedala) preskakovati v prazno. V obeh primerih je potrebno zamenjati tako verigo, kot zadnje verižnike (lahko pa tudi kompletne sprednje verižnike z gonilkami, odvisno od modela).  

Ob zamenjavi teh delov so stroški (odvisno od opreme kolesa) lahko kar veliki.

Prav tako bodite pozorni na pravilno stisnjen zrak v zračnicah (plaščih). V nasprotnem primeru vam vsak udarec kolesa med vožnjo povzroča škodo na obročih, naperah-špicah, pa tudi plašči se hitreje obrabijo. V primeru premalo natalčenih zračnic, pride tudi do razpok na plaščih, ki se pojavijo ob straneh na samem plašču.

Odsvetujemo vam servisiranje kolesa doma, saj je brez orodja za kolesa, to zelo težko. Napačno delo lahko naredi večjo škodo, še posebej pri kolesih srednjega in višjega cenovnega razreda.

Kolo vedno takoj pripeljite v servis koles, ko opazite na kolesu okvaro in ne čakajte dokler kolo ni več vozno (stroške boste bistveno zmanjšali). Ko ne kolesarite, pustite kolo spredaj na najmanjšem verižniku, zadaj pa v večini primerov prav tako na najmanjšem verižniku (povprašajte svojega serviserja koles-saj je odvisen od opreme na kolesu). Tako puščeno kolo ima razbremenjene žice, bovdene in ročke, prav tako pa tudi vzmeti na obeh menjalnikih.

VIDEO POSNETKI:

Menjava zračnice/plašča:

Privitje pedala:

Čiščenje in mazanje kolesa:

EKSTRA d.o.o.
TRGOVINA EUROBIKE 

E: eurobike@eurobike.si

T: +386 (0)2 745 01 33
    +386 (0)2 745 03 34

Preberite več...

Eurobike Trgovina
 

Facebook

Google Street View Virtualni sprehod po trgovini

 
 
© 2005 - 2025 Ekstra d.o.o. Vse pravice pridržane. E: eurobike@eurobike.si T: +386 2 745 01 33  in +386 2 745 03 34. Cene vsebujejo DDV. Podjetje je zavezanec za plačilo DDV.  Avtorji.