Uporabljamo piškotke, da naredimo vašo izkušnjo boljšo. V skladu z novo direktivo o e-zasebnosti, vas moramo vprašati za soglasje o nastavitvi piškotkov. Izvedite več.
Nakup kolesa splošno
Tako kot se razvija tehnologija, tako zelo hitro se razvija tudi kolesarstvo. Če smo še pred leti lahko na velikost kupca določili velikost okvirja, je v sedanjem času vse povsem drugače. Sedaj imamo že več tipov odraslih koles: cestna moška, cestna ženska, cestna z ravnim krmilom (cestni prenos), treking z ravnim krmilom (sprednja karbonska vilica-treking prenos), treking moška in ženska, polnovzmetena, polnovzmetena ženska, gorska moška, gorska WSD (ženski okvir) ženska kolesa, električna kolesa in z letom 2011 tudi 29" kolesa...
Ker je trend pri prodaji cestnih koles z višjimi krmili, vedno več znamk koles iz tekmovalnih drž izdeluje cestne okvirje v bolj udobno držo, ki je dejansko veliko bolj primerna za rekreativne kolesarje. O tem se lahko tudi pri nas pozanimate, če boste kupili kolo pri nas.
Vsi ti imajo različne velikosti okvirjev (nekateri v cm, drugi v colah, tretji v številkah, ...).
Katero kolo kupiti po namenu? Če...
MTB-gorsko 27.5"kolo: Se boste vozili večji del vožnje izven asfaltnih površin, vam hitrost ni pomembna, boste izvajali bolj zahtevne manevre. Ne boste vozili hitrih spustov po brezpotjih
MTB-gorsko 29"kolo: Se boste vozili večji del vožnje izven asfaltnih površin, vozili bolj ravne makedanske ali travnate površine in vam je hitrost kolesa zato pomembna. Ne boste vozili hitrih spustov po brezpotjih
Treking 28" kolo: Se boste vozili vsaj 65% po asfaltnih površinah
Cestno kolo: Želite kolo brez vzmetenja, zelo lahko, veliko boste kolesarili, ste ljubitelj asfaltnih površin, želite maksimalne hitrosti
Fitnes kolo: Če vam vzmetenje na kolesu ne ustreza, želite hitro in lahko kolo, vozili boste po asfaltnih površinah in hkrati želite držo rok višje na krmilu kot pri bolj tekmovalnih cestnih kolesih
Polno vzmetena 27.5" kolesa: Ste ljubitelj slabih terenov, hitrih spustov po brezpotjih, adrenalina,...
Polno vzmetena 29" kolesa: Ste ljubitelj slabih terenov, hitrih spustov po brezpotjih, adrenalina, želite večje hitrosti...
Mestna kolesa: Boste uporabljali kolo kot prevozno sredstvo za po mestu, če se boste vozili večji del po asfaltnih površinah
BMX, Dirt kolesa: Boste s kolesom počenjali "nore zadeve" za na to prirejenih površinah
Cruiserji: Vam je bolj kot namen pomemben poseben izgled kolesa
Tricilkl kolesa: Imate težave z ravnotežjem
Zložljiva kolesa: Želiteimeti kolo s sabo na potovanje in želite, da kolo zavzame malo prostora
Kolesa na električni pogon: Želite, da vam kolo pomaga pri vožnji. V razvitih državah so ta kolesa v velikem vzponu pri prodaji, saj kolesa uporabljajo kot prevozno sredstvo namesto avtomobilov!
29" kolo: Kolesa 29" imajo večji obseg koles kot MTB-gorska in treking kolesa. Primerjajo se z MTB kolesi. Prednost 29 colskih koles pred MTB kolesih je v tem, da 29" kolesa prihajajo zaradi večjih obsegov koles na oviro pod manjšim kotom. V praksi to pomeni, da se kolo "drži" bolj površine kot klasično MTB kolo.
VSE OMENJENE MODELE IMAMO TUDI V NAŠI PONUDBI.
Predstavitveni video ponudbe v trgovini:
Okvirji
Pri velikosti okvirjev je zraven višine zelo pomembna dolžina kolesa. Zato se večkrat zgodi, da moramo kupcem dati drugo velikost okvirja, kot bi ga sicer imeli glede na velikost. To se zgodi predvsem takrat, ko razmerje nog in trupa na višino kupca ni sorazmerno.
V tem sodobnem času so tudi tipi okvirjev različni. Zato delajo nekateri kupci koles veliko napako, ko že naprej vedo velikost okvirja (večinoma od nepoznavalcev slišijo ali mislijo, da je to tako kot je bilo to pred več leti nazaj). Zaradi omenjenega ni mogoče velikost okvirja določiti na podlagi kakšne tabele, ki bi določila velikost okvirja na velikost kupca.
Vedite, da obstaja več kvalitet aluminijastih in več kvalitet karbonski okvirjev. Več o tem pa ob nakupu kolesa pri nas, saj je to različno za vsak model kolesa. Pomebna je tudi udobnost med vožnjo, kar opisujemo tukaj: Več...
Pomembno:
- Ženski okvirji imajo povsem drugačne geometrije (mere), kot moški. Zato ženskam ženski okvirji (narejeni za ženska telesa) zelo ustrezajo in so nad njimi navdušene.
- Kljub temu, da ste enako veliki, boste med enim in drugim modelom npr. moškega kolesa rabili povsem drugo velikost okvirja. To se zgodi zato, ker obstajajo klasični okvirji in tako imenovani "Race" okvirji. Ko sedite na enem ali na drugem tipu okvirja, je to povsem druga drža telesa (kljub temu,da imate pri obeh ustrezno številko okvirja). Pri "Race" okvirjih rabite vedno manjši okvir od klasičnega.
- Pri cenejših kolesih se ne da izbirati velikosti okvirjev, ker proizvajalci izdelujejo le eno številko moškega in eno številko ženskega okvirja. Seveda je takšen nakup poceni kolesa pravi "polom" za kasnejše resnejše kolesarjenje.
Glavne napake kupcev pri nakupih
- Kupim kolo, ker je bilo znižano in je cena res dobra: Svetujemo vsem tistim, ki iščete kolesa znižana in vas zanima le cena, da se pri nakupu ne prenaglite. Z nakupom kolesa po znižani ceni, ker za vas ni prave velikosti okvirja, boste sicer res privarčevali nekaj denarja, vendar se zaradi neudobja ali bolečin s takšnim kolesom zagotovo ne boste veliko vozili. Veliko strank namreč ugotovi, da so denar, zaradi poceni nakupa koles, praktično odvrgli stran (namesto privarčevali-zapravili), saj ob poskusu pravega okvirja kar hitro zamenjajo kolo z novim.
- Kupim poceni kolo za cca 150,00 evrov: Če ste začetnik in tako razmišljate, je to največja napaka. Ker je kolo slabe kvalitete (in ga boste kmalu morali popravljati-in spet zapravljati denar) se na njem veliko bolj trudite, kot drugi, ki se pelje zraven vas z boljšim kolesom. Zato vas bo začetno veselje minilo in se ne boste več vozili. Tako ste kljub mali ceni ob nakupu kolesa, denar potrošili-saj bo kolo verjetno obtičalo v kleti.
- Kupim kolo v velikih marketih, ker je tam nekaj evrov cenejši, kot v specializiranih trgovinah: Kot veste, ste po nakupu v velikih centrih praktično brez rešitve, ko se na kolesu kaj pokvari. Če boste kolo kupili v trgovinah, kjer je zraven še dober servis, je to veliko vredno. Ko bo kaj narobe, boste morali to vedno plačati, če ste kupec v trgovini s servisom, boste v par letih kar nekaj privarčevali na servisu. Tako se začetni popust kasneje povsem izgubi in ste s časom na veliko slabšem. Vsi specializirani prodajalci seveda poskrbimo hitro za svoje kupce koles. Popravilo ali reševanje reklamacij je lahko v velikih marketih zelo dolgo in je lahko prava večdnevna avantura.
- Kupim gorsko kolo ker je dobra cena, čeprav se bom večina vozil po asfaltu: Vedno kupite takšnen tip kolesa (treking,cestno,gorsko), za kar ga boste največ uporabljali. Ko kupite gorsko kolo (čeprav se vozite večina po asfaltu) je menjava gum na gladke praktično nujna. Spet imate stroške. Ko pa se boste z takšnim preurejenim kolesom peljali zraven nekoga, ki ima npr. treking kolo boste ugotovili, da ga niti približno ne morete dohajati. Najverjetneje si boste kupili novega in s tem spet zapravljali denar. Zato si kupite že prvo kolo pravo, po namenu!
- Kupim kolo v tujini ali v sosednjem oddaljenem kraju, ker je tam malo ceneje: Ko boste čez čas spoznali, da morate za vsako popravilo, nulti servis ali nastavitev v tujino (ponavadi morate kolo transportirati z avtomobilom), boste hitro ugotovili, da je veliko boljše kupiti kolo v domačem kraju. Seveda to velja v primeru, ko imajo takšnega, kot si ga želite.
- Kupim kolo, ki je v trgovini, ker je na zalogi: Bodite pazljivi, ker veliko prodajalcev proda kolo v trgovini, ker se pač želijo znebiti zalog. Če niste prepričani, da prodajalec nima prav, se še pozanimajte in si vzamite čas za nakup. V "pravih" trgovinah boste morali na kolo počakati, saj vam ga bodo v primeru neustreznega okvirja za vašo velikost, naročili.
- Ženska kupi moško kolo, ker nimajo kolesa z ženskim okvirjem: To je pri ženskah kar velik problem, saj neznane znamke koles sploh ne delajo ženskih okvirjev, ali pa delajo le standardne. Tako za male ženske ali za večje ženske določeni proizvajalci koles ne delajo malih ali velikih okvirjev (ali pa jih uvozniki ne pripeljelo). Svetujemo, da v takšnih primerih dobro pregledate ponudbo in kupite bolj priznane znamke. Ženski okvir se sedaj dobi že v vseh tipih koles (cestni, gorski, polnovzmeteni,...). Če kupite ženski okvir, seveda morate kot prvo imeti pravo velikost.
- S partnerko kupiva novi kolesi, zanjo kupim cenejšega kot zase: Tudi to je napaka. Če se vozite z partnerko, mora tudi ona imeti enako kvalitetno kolo kot partner. Če se bosta vozila kdaj tudi skupaj, bo partnerka veliko bolj zaostajala, če ne bo imela enako kvalitetnega kolesa. Zraven slabše moči ženskega telesa, bo k temu kar nekaj prispevalo še slabše kolo. Zraven tega se lahko zgodi, da se zaradi veliko truda pri kolesarjenju, partnerka ne bo več vozila z kolesom.
Odgovore za dodatna vprašanja lahko dobite tudi v naši trgovini ob nakupu kolesa.
V naši trgovini NIKOLI ne prodamo kolesa, če vam velikost okvirja ne odgovarja! Če ga nimamo na zalogi v trgovini ga naročimo in če je na zalogi ga dobavimo v nekaj dneh.
Pri zahtevnejših kolesih je praktično nujno tudi merjenje z merilno napravo. Tako vas bomo izmerili in vam tako določili točno velikost okvirja.